Toimistotyössä asiakaspalvelu Toimistoissa hoidetaan organisaation toiminnan kannalta keskeisiä tehtäviä, jotka liittyvät sen talouteen, hallintoon ja asiakaspalveluun. Toimistohenkilöstö hoitaa monet päivittäiset käytännölliset toiminnot, tuottaa tietoa yrityksen johdolle toiminnan suunnittelua varten sekä vastaa lakisääteisten tehtävien hoitamisesta. Toimistotyöt ovat joko lakisääteisiä, määräaikoihin sidottuja tai toiminnan luonteesta johtuvia tehtäviä. Organisaation toimiala, rakenne ja toimintojen organisointi vaikuttavat toimistopalvelujen sisältöihin, ja sitä kautta myös toimistohenkilöstön tehtäviin. Osa tehtävistä on kuitenkin pitkälti samoja työpaikasta riippumatta. Toimistohenkilöstön yleisiä tehtäviä ovat esimerkiksi muistioiden, raporttien ja kirjeiden laadinta, tiedon hankinta, tapaamisten ja kokousaikojen varaus, asiakirjahallinto, arkistointi, monistus, laskenta, tietopalvelu, sähköinen asiakaspalvelu, pöytäkirjanpito kokouksissa, toimistotarvikkeiden hankinta, pos...
Kommentit
Lähetä kommentti